IOPanel

IOPanel (http://www.iopanel.net/forum/index.php)
-   זיכרונות (http://www.iopanel.net/forum/forum10.html)
-   -   READYBOOST המבחן הגדול - חלק א' (http://www.iopanel.net/forum/thread4179.html)

BELPHEGOR 08-07-07 2:10

READYBOOST המבחן הגדול - חלק א'
 


DOK= DISK ON KEY *
RB= READYBOOST *




READYBOOST, ויסטה נתנה לנו אפשרות נחמדה להוספת זכרון חיצוני ע"י DOK
בכדי לקבל אפקט של זכרון נוסף אשר נותן למערכת שלנו BOOST וכך ביצועי המחשב
בעצם טובים יותר, או כך לפחות הכוונה באותה אפשרות אשר מייקרוסופט דאגה.
השאלה שנשאלת האם בעצם תמיד הוספה של DOK אשר מאפשר READYBOOST
ישפר ביצועים? או מדובר רק באותם משתמשי ויסטה אשר ברשותם זכרון נמוך.
וכשאר אנו אומרים זכרון נמוך, על כמה זכרון בכלל מדובר.
שאלה נוספת שאפשר לשאול, היא האם מדובר בגיימרים או גם בעבודה שוטפת
אנו נרגיש בהבדלים.

לשאלות אלו ושאלות נוספת, ביקורת זו באה לתת תשובות.

אז למשחקים, (FPS) אנו כבר יודעים שמעל 1G זכרון אין הבדלים או שיש הבדלים מזעריים:


למבחנים נוספים, GAMESPOT.
  • כל זה יפה אך כאמור מה קורה בעבודה שוטפת?
    מה קורה גם בטעינת משחקים ולא רק במשחק עצמו?
    האם גם שם מעל 1G זכרון פיזי לא נרגיש בהבדלים ולא משנה כמה G ה-DOK שלנו?

הערה: כל הנתונים בגרפיים הם בשניות.

הפעלת ויסטה:

הבדיקה בוצעה מרגע הפעלת הכפתור ועד שולחן עבודה.

לצפייה בגרף בחלון מלא.
  • אז מה אנחנו רואים כאן בעצם?
    ויסטה נעזרת ב-READYBOOST גם במצב של 1G זכרון ויש שיפור בתוספת DOK של 512 וגם ב-DOK של 1G
    (אומנם שיפור מזערי כאשר הוספנו DOK של 1G אבל השיפור קיים).
    מעבר ל-1G זכרון אנו כבר לא רואים הבדלים, זאת אומרת ש-2G זכרון ומעלה תיתן לנו את אותם ביצועים ולא משנה
    אם נוסיף DOK או אפילו זכרון פיזי כבר לא עזר, הגענו לתיקרת הצריכה של מערכת ההפעלה שלנו.
טעינת תוכנות:
מרגע לחיצת קיצור הדרך ועד למצב עבודה.

לצפייה בגרף בחלון מלא.
  • כאן אנחנו יכולים לראות שבעצם בשימוש בזכרון פיזי של 1G עם DOK 512 יש הבדלים גדולים,
    גם בתוספת של DOK 1G אנחנו רואים הבדלים, בחלק מזעריים ובחלקם גדולים כדוגמת
    OUTLOOK, גם כאן התמונה נראת זהה פחות או יותר ונראה כי תוספת של DOK 1G ל-1G
    זכרון פיזי הוא בעצם התיקרה.
זמן המתנה, משחקים:

לצפיה בגרף מלא.
  • כן כאן אנחנו רואים תמונה זהה...
    1G פיזי + 512 DOK נותן לנו הבדלים משמעותיים ואילו בתוספת של DOK 1G נקבל
    שיפוריים מזעריים אם בכלל.
    האם ניתן לסכם שהתיקרה ל-READYBOOST היא 1G זכרון פיזי+ 1G DOK?
    ונשאל שאלה נוספת, האם זיכרון פיזי יתן ביצועים טובים יותר?
    האם התיקרה היא ל-READYBOOST בלבד? ואולי ברגע שאוסיף זיכרון פיזי
    נוכל להוסיף זכרון DOK נוסף והתיקרה תהיה שונה?
    בשביל לבדוק זאת לקחתי את הביצועים הטובים של 1G פיזי + 1G DOK ועששיתי השוואה מול
    2G ללא DOK ועם DOK 512.
תוכנות:

לצפיה בגרף מלא.

משחקים:

לצפיה בגרף מלא.

אנחנו יכולים לראות כאן שהוספת זיכרון פיזי מראה לנו כי הניצול והצריכה היא שונה ואילו
התיקרה כאן היא בעצם ל-READYBOOST ולא לצריכה עצמה באותה תוכנה\משחק.
לכן ניתן לסכם שעם אנחנו נמצאים עם זיכרון 1G פיזי, ה-DOK שיתן לנו ביצועים טובים הוא 1G.

סיכום:
למי שיש 1G זכרון DOK של 512 יהווה שיפור בהחלט מורגש, אך יחד עם זאת גם DOK של
1G נותן שיפור ובמחירים של היום או יותר נכון לומר בהבדלי המחירים רצוי להביא DOK של 1G.

עדיין לא סיימתי, מה בהמשך?
  • אני הייתי משוכנע שעם ה-4G זכרון שלי אני מרגיש שיפור עם ה-DOK, היום גיליתי שאני טועה וטועה בגדול.
לכן בחלק ב' אבדוק 3D ובכלל עבודה עם קבצים גדולים ותוכנות הגובלות
ואף עוברות 2G זכרון פיזי.

אם יש לכם בקשות, הצעות,הערות והארות זה הזמן.

מקווה שנהנתם,
עוזי.


SnirD 08-07-07 2:15

תודה על הסיקור (:
אני תמיד אמרתי שהחל מ2GB זיכרון מובנה במערכת אין שום הבדל...

barak_11 08-07-07 2:20

חיכיתי לביקורת הזאת ואני גם מחכה בקוצר רוח לחלק ב'!
ממש סיקרן אותי לראות מבחנים מקיפים לRB....
תודה רבה. :toast:

GOLAN-GB 08-07-07 3:03

תודה על המידע!!
ממש תודה על ההשקעה

cupra 08-07-07 3:10

אחלה עבודה, תודה על המבחן שמאמת את המידע:
למי שחסר זיכרון RAM במחשב אז הוספת READYBOOST בהחלט עוזרת, למי שיש מספיק זיכרון אז מדובר בפיטשר מיותר.

BELPHEGOR 08-07-07 3:36

cupra, זה הסיכום ואני חושב שלרובנו זה נכון.
אך יהיה מעניין לראות מה קורה בתוכנות מקצועיות כמו לדוגמא רינדור ב-3DMAX
או CINEMA4D ובנוסף לראות האם הוא עוזר כשאר אנחנו עובדים עם מספר
דברים במקביל וגובלים את הזכרון הפיזי שיש לנו.

ותודה חבר'ה על התגובות.

SnirD 08-07-07 3:39

מן הסתם לא נראה לי שאדם שעובד עם 3DMAX יעבוד עם מחשב בעל פחות מ2GB זיכרון... \=
אבל בקשר לנצל את כל הזיכרון הפיזי יש לזה פיתרון אחר - זיכרון וירטואלי... והוא הרבה יותר נגיש ומהיר מהRB...

TheDoc 08-07-07 9:49

למרות שלא חידשת לי דבר, היה מעניין לקרואת את הביקורת.

אחלה עבודה :thumbup:

mofra 08-07-07 9:59

תודה על הביקורת

CHiPoPo 08-07-07 10:00

תודה!!!
יש אפשרות איכשהו לעשות אותו שיהיה בתוך המארז ולא חיצוני?

tigery 08-07-07 11:21

אפשר לעשות מודינג אם תרצה.

liqnit 08-07-07 12:37

תודה רבה

kibub 08-07-07 15:40

:thumbup: תודה בלפ חיכיתי לזה :thumbup: :thumbup: ובמילה אחת לויסטה: חרטה הרי מי שיש לו ויסטה אז יש לו מחשב חזק
ולא 1GB זכרו,ן ובמחיר של הDOK כבר עדיף לקנות עוד 1GB זכרון שיתן בןסט יותר רציני.
סך הכל גימיק קטן שלא נותן כלום.
תודה בלפ אחלה ביקורת רק מה שמציק לי זה משך זמן הגרף כי בדיוק שאני נשקוע בתוך הגרף
הוא נעלם ואז מופיע מחדש, אם תאריך את משך זמן הצגת הגרף זה יהיה נחמד,
מחכים לחלק ב':thumbup: :thumbup: :thumbup: :toast: :toast:

BELPHEGOR 08-07-07 16:20

ציטוט:

פורסם במקור על ידי SnirD (הודעה 46767)
מן הסתם לא נראה לי שאדם שעובד עם 3DMAX יעבוד עם מחשב בעל פחות מ2GB זיכרון... \=
אבל בקשר לנצל את כל הזיכרון הפיזי יש לזה פיתרון אחר - זיכרון וירטואלי... והוא הרבה יותר נגיש ומהיר מהRB...

לא מדובר רק על תוכנת 3DMAX\CINEMA אלא בכלל בפתיחת מספר תוכנות וניצול
2G זיכרון, לצורך העיניין וגם רינדור יכול להגיע ל2G בקלות.
אני כן חושב שיש מקום לבדיקת זו גם עם 2G וגם יותר....


kibub הגרף מתחיל מחדש כל 30 שניות, הייתי בטוח מכל הפעמים שעשיתי
גרפים שזה מספיק. בפעם הבא אעשה זאת בלופ ארוך יותר.

tsrm 08-07-07 20:30

פשששששששששששששששששש..............
אין מילים!
תותח אחי אתה יודע לעבוד אה עוזי...


כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 18:34.

מופעל על ידי: vBulletin
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
IOPanel.net © כל הזכויות שמורות