IOPanel

חזור   IOPanel > ציוד היקפי > רשתות ותקשורת
עמוד ראשי הירשם חיפוש הודעות מהיום סמן פורומים כנקראו

רשתות ותקשורת כאן תמצאו תשובה לכל שאלה בנושא רשת אלחוטית , רשת קווית , הגדרת ראוטר , נתב , שיתוף בין מחשבים , בעיות גלישה באינטרנט , חבילות גלישה וספקיות אינטרנט

ציוד היקפי : רשתות ותקשורת

מדריך לתקלת ניתוקים

תקלת ניתוקים מתאים לגולשים הסובלים מניתוקים חוזרים מהאינטרנט תקלת ניתוקים נגרמת ברוב המוחלט של המקרים מבעיית תשתית (בזק/הוט) או כתוצאה ...
תגובה
 
קישור חוזר הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 07-10-10, 16:28   #1 (קישור ישיר)
נציג בזק בינלאומי
 
תאריך הצטרפות: Sep 2009
הודעות: 69
ברירת מחדל מדריך לתקלת ניתוקים

תקלת ניתוקים

מתאים לגולשים הסובלים מניתוקים חוזרים מהאינטרנט

תקלת ניתוקים נגרמת ברוב המוחלט של המקרים מבעיית תשתית (בזק/הוט) או כתוצאה מתקלה בציוד הרשת הביתית.
לצורך העניין תקלת ניתוקים באחת מספקיות האינטרנט (בזק בינלאומי/ סמייל/ נטוויז'ין) תשפיע על אלפי משתמשים ולא תהיה תקלה נקודתית.

יש להבדיל בין תקלת ניתוקים שנובעת מתקלה בציוד או מתקלה בתשתית לבין תקלת ניתוקים שנגרמת כתוצאה מהגדרות מקומיות.
הנה מספר דוגמאות לתקלת ניתוקים שנגרמת כתוצאה מהגדרה מקומית:

1. הגדרות ניתוק בתוכנת הדואר יגרמו לניתוק של החייגן לאחר השלמת תהליך שליחה וקבלה (כמובן שזה תקף רק בחיבור עם חייגן ולא בחיבור עם נתב)
2. הגדרות ניתוק בחייגן עצמו, יתכן ובהגדרות החייגן מסומן לבצע ניתוק לאחר זמן מסויים (לרוב 30 דקות)
3. בטכנולוגיית הכבלים בחיבור עם חייגן במידה וחומת האש שמותקנת במחשב (לא חומת האש של windows)
חוסמת פינגים, החיבור לאינטרנט עלול להתנתק מאחר שהמודם לא מקבל תשובה במשך זמן רב.
4. הגדרות של צריכת חשמל בכרטיס הרשת.

ארבעת הדוגמאות האלה הן הסיבות הנפוצות ביותר לניתוק מהחיבור לאינטרנט כתוצאה מתוכנה או תהליך מקומי במחשב.
לרוב תוכלו לשים לב כי הניתוק קורה בפרקי זמן קבועים או לאחר ביצוע של פעולה מסויימת כמו שליחה וקבלה של דואר.

אך כפי שציינתי בפתיחה הרוב המוחלט של תקלות הניתוקים נובע בתקלה בציוד הרשת הביתית או מתקלה הקשורה לחברות התשתית

אז מה ביכולתכם לעשות כדי לאתר את תקלות מסוג זה? עקבו אחר ההסברים הבאים...

מה זה סינכרון?
סנכרוןהינו השם המקצועי לתהליך יצירת תקשורת בין המודם לבין ספקה תשתית.
בתום תהליך הסנכרון, המודם וספק התשתית "מכירים" אחד את השניוהמודם יודע לאן להפנות את בקשת ההתחברות לאינטרנט.
כל עוד המודם מחובר לחשמל ולקו הטלפון/כבלים, הוא דואג לשמור על הסנכרון, ודואג להסתנכרן מחדש אם הסנכרון נאבד.

הגורמים לחוסר סנכרון?
הגורמים לחוסר סינכרון או לאיבוד הסנכרון (ניתוקים) יכולים להיות אחד מהבאים: הפרעות (רעשים) על הקו, מודם שאינו תקין,
בעיה בתשתית או הגדרות תוכנהלא תקינות (תוכנה של המודם או תוכנה של המחשב).
כדוגמה, מודם USB לא יסתנכרן, אם התוכנות המתאימות לו (המכונות דרייברים) לא הותקנו כראוי.
כדאי לדעת, שספקי אינטרנט לא יכולים לגרום לניתוקים.

איך תדעו שמדובר בבעית סינכרון?
הסימפטום לחוסר סנכרון הוא הבהוב של נורית הסנכרון במודם (על פי רוב נוריות סנכרון מסומנות באותיות הבאות:
DSL / WAN / Link / Sync / ADSL link / ADSL Sync / Line Sync/ @ ושילובים אחרים).
במצב התקין הנורית צריכה לדלוק באופן קבוע, יציב וללא הבהובים. יוצא דופן הוא מודם מסוג Siemens-C2 - , שבו נורית Adsl יכולה להבהב גם כשהמודם מסונכרן.
כשנורית הסנכרון כבויה, יש לבדוק את החיבור לקו הטלפון אליו מחובר המודם.
במידה והקו תקין והמודם מחובר כיאות, הבעיה עלולה לנבוע מהמודם עצמו,
מפילטר שאינו תקין או מכבל שאינו מחובר כיאות או שאינו תקין.

מה כדאי לעשות כשיש תקלת סינכרון (מתאים לבעלי חיבור שאינו חיבור לכבלים)
1. פריקת חשמל למודם:
א. נתקו את המודם מהחשמל למשך חצי דקה.
ב. בדקו בזמן זה שכבל הטלפון מחובר לפילטר, בנקודה שעליה כתוב: ADSL. נתקו את הכבל וחברו מחדש לפילטר.
ג. חברו את המודם לחשמל.
ד. המתינו כחצי דקה עד שיסתיים תהליך הסנכרון והמנורות שבמודם יחזרו לדלוק.
2. בדיקת חיבורים:
א. פילטרים - וודאו שכל המכשירים בבית מתחברים לשקעי טלפון דרך פילטרים,
שימו לב שהמכשירים צריכים להיות מחוברים לנקודה שעליה רשום TEL (או שמסומנת באיור של שפורפרת טלפון) ולא דרך שקע ADSL, ששמור רק למודם.
המכשירים הנפוצים הם: ממיר Yes, פקס, חוסם שיחות, אזעקה, מרכזיה, אינטרקום, לחצן מצוקה,
מודם adsl נוסף, מודם אנלוגי, שער חשמלי, שקע עגול עם מתאם, שקע דו-קווי או כל מכשיר אחר שמשתמש בתשתית בזק.
הערה: אין להשאיר את הממיר Yes מנותק משקע בזק.
במידה וגיליתם שהבעיה נובעת מחיבור של אחד המכשירים הנ"ל - חברו אותו בחזרה ופנו אל מוקד התמיכה של בזק, על מנת שיציעו פתרון למצב.
ב. אורך כבל - בדקו שאורכו של כבל הטלפון לא עולה על 5 מטרים.
בכבלים ארוכים יותר הדעיכה של עוצמת האות מתחילה להיות משמעותית ולקראת 10 מטרים עלולה לגרום לחוסר סנכרון,
ניתוקים ואיטיות.
במקרים שלא ניתן לקרב את המודם לשקע הטלפון, בזק מציעים התקנת נקודת טלפון נוספת, בתשלום.
פתרון נוסף לבעיה הוא התקנת רשת ביתית, פנו לנציגי בזק בינלאומי על מנת לקבל הנחיות בנושא.
ג. חיוג ל-110 - ניתן לבדוק מספר טלפון של שקע מסוים, אם נתחבר אליו עם טלפון רגיל ונחייג 110.
השירות מקריא את מספר הטלפון ממנו מתקשרים.
3. החלפת פילטר:
במידה וניתן, החליפו את הפילטר, אליו מתחבר המודם באחד הפילטרים, אליהם מתחברים מכשירים אחרים.
4. תקלת תשתית:
אם אתם חוששים שמדובר בתקלה שאינה נובעת מהציוד שלכם,
אלא מהתשתית (כאן יש להכניס קישור למאמר ההסבר או למילון מונחים) המשיכו את הטיפול מול מוקד השירות הטכני של בזק 199.

לבעלי מודם- USB

1. אתחול מודם:
א. נתקו את המודם ממחשב למשך 10 שניות.
ב. חברו אותו בחזרה לאותו שקע USB, אליו היה מחובר לפני.
ג. המתינו כחצי דקה עד שיסתיים תהליך הסנכרון.
2. אתחול חיבורי USB:
א. כבו את המחשב.
ב. נתקו את המחשב מהחשמל.
ג. חברו את המודם ישירות לאחד משקעי usb ראשיים, אלו נמצאים בגבו של המכשיר, היכן שמחוברים כבלי החשמל למשל .
ד. נתקו את שאר מכשירי usb, אם קיימים כאלו (למשל: מפצלי usb או רכזות usb או usb-hubs)
(המכשירים הנפוצים הם: מצלמות / סורקים / מדפסות / עריסות או מטענים של מחשבי כף-יד וטלפונים ניידים.
ה. הדליקו את המחשב.
ו. אחרי שהמחשב מסיים את תהליכי התחלת העבודה (כשמערכת ההפעלה תעלה) המתינו כחצי דקה עד שיסתיים תהליך הסנכרון.
3. דרייברים - מומלץ להיעזר בתומך מקצועי במקרה זה:
א. בדקו במנהל ההתקנים את תקינותו של "בקר אפיק טורי אוניברסלי" (USB).
ב. הסירו את התוכנה של המודם והתקינו אותה מחדש.
4. תקלת תשתית:
אם אתם חוששים שמדובר בתקלה שאינה נובעת מהציוד שלכם,
אלא מהתשתית (כאן יש להכניס קישור למאמר ההסבר או למילון מונחים) המשיכו את הטיפול מול מוקד השירות הטכני של בזק 199.

קרדיט ל: "KCS" מאתר Bsupport
__________________
נציגת בזק בינלאומי online@bezeqint.net
ניתן למצוא אותנו גם ב -
טוויטר: http://twitter.com/BezeqBenleumi
פייסבוק: http://www.facebook.com/BezeqBenleumi?ref=ts
בזק בינלאומי לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 23:11   #2 (קישור ישיר)
IO Addict
 
סמל האישי של kibub
 
תאריך הצטרפות: Jan 2007
הודעות: 3,475
שלח הודעה דרך ICQ אל kibub שלח הודעה דרך SKype אל kibub
ברירת מחדל

Good to know
__________________
.................................................. .........................................
INTEL I7 2600K@5.4GHZ -- WATER COOLING-- 2X 4GB G.SKILL DDR3 1600MHZ CL-4
ASUS P8P67 Deluxe -NVIDIA 285GTX?? - ENERMAX CROSAIRE AX850- SAMSUNG 32A550
P-180 SILVER--OCZ VERTEX 3 120GB +SEGATE SATA2 16MB 320GB X3 RAID0
W.C: D-TEC FUZION/MCR320/MCP655
G15+G7+G13+G25,X-FI EXTREEM GAMER.X-540
'עולם ורוד רואים רק דרך עיניים אדומות'.עספור.
'תיזמון זה עיניין של טיימינג'.עספור 2.
kibub לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה


הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לשלוח הודעות חדשות
אתה לא יכול לשלוח תגובות
הינך לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך

vB code הינו פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
Trackbacksהינו פועל
Pingbacks הינו פועל
Refbacks הינו פועל

נושאים דומים
אשכול מפרסם האשכול פורום תגובות הודעה אחרונה
ניתוקים מהאינטרנט משגעים את התוכנה, אפשר לעשות משהו עם זה ? RTR מחשבים ומה שמסביב 12 16-05-10 1:29
ניתוקים בבזק באיזור חיוג 08 LT Mor רשתות ותקשורת 0 31-10-09 17:29
ניתוקים ובעיות עם GARENA Ancient1 משחקים וקונסולות 3 04-05-09 19:50
ניתוקים בויסטה oR. רשתות ותקשורת 0 19-03-09 22:20
ניתוקים ברשת igalep132 רשתות ותקשורת 4 03-12-07 19:04


כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 17:36.





מופעל על ידי: vBulletin
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
IOPanel.net © כל הזכויות שמורות