IOPanel

חזור   IOPanel > דבר חופשי > מחשבים ומה שמסביב
עמוד ראשי הירשם חיפוש הודעות מהיום סמן פורומים כנקראו

מחשבים ומה שמסביב כאן תוכלו לפרסם נושאים הקשורים בצורה כלשהי למחשבים , אך לא מצאתם היכן לפרסם אותם בפורומים השונים

דבר חופשי : מחשבים ומה שמסביב

מולטי-טראדינג או ליבה ליחידת עיבוד?

מה דעתכם.. מה יהיה יעיל יותר מבחינת WCG - עבודה על יחידת WCG עם מולטי טרדינג (כל הליבות/נימים על אותה ...
תגובה
 
קישור חוזר הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 26-08-12, 23:41   #1 (קישור ישיר)
IOPanel
 
סמל האישי של rouvio
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
הודעות: 5,727
ברירת מחדל מולטי-טראדינג או ליבה ליחידת עיבוד?

מה דעתכם..

מה יהיה יעיל יותר מבחינת WCG - עבודה על יחידת WCG עם מולטי טרדינג (כל הליבות/נימים על אותה יחידת העיבוד), או "ליבה לפרוייקט" (בדיוק כפי שהיום הם עובדים).
מעניין מה דעות האנשים כאן.


בוא נניח שלעבד יחידה אחת עם ליבה אחת לוקח 4 שעות על מעבד X.
בוא עוד נניח שלמעבד X יש 4 ליבות ו4 נימים - סה"כ 8 "ליבות".
במולטי-טראד היחידה תעובד בחצי שעה, לעומת 4 שעות על ליבה אחת.

למה לדעתכם הם בוחרים בדרך הנוכחית.. ולא בדרך המוצעת למעלה?
הם צודקים?

מחשבה - מבחינת הארגון - לא יותר נכון לקבל מהקהילה יחידות מעובדות כמה שיותר מהר.. כי אולי באחת מהם תהיה פריצת דרך?
__________________

Intel
I7 3770K | Asus Maximus V Gene |
4x4GB Samsung 30nm kit 1600@2400 | EVGA GTX 780 | 2x64GB OCZ SSD RAID 0, 3TB Storage | Antec Signature 850Q | 3x Benq 24" LED
Corsair H100 Liquid Cooling | Coolermaster HAF 932 | Kingpin Dragon F1 LN2/DICE pot



ציטוט:
פורסם במקור על ידי amadey צפה בהודעה
ב gta אין לי בעיה לשחק גם במנוע של gta vc רק עם עלילה ועיר אחרת.


נערך לאחרונה על ידי rouvio, 26-08-12 בשעה 23:48.
rouvio לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 26-08-12, 23:47   #2 (קישור ישיר)
IO OwneR
 
סמל האישי של cupra
 
תאריך הצטרפות: Dec 2006
הודעות: 14,343
ברירת מחדל

זה לא בידיוק לינארי כמו שאתה מתאר, בידיוק כמו שמעבד כפול ליבות לא שווה בביצועים למעבד עם ליבה יחידה ו HT. הבויינס תומך בריבוי ליבות, מכאן ההגיון הישר אומר שתמיד HT יתן ביצועים טובים יותר מאשר ללא HT (לדעתי), למרות שאם בדקו את זה כמו שאתה מתאר, אז אני טועה.
__________________
Msi Z87 Mpower MAX | Intel Core i7 4770K | MSI GTX 680 lightning | 2x8gb Corsair Dominator 2133Mhz C9 | Rooket Kave
samsung 840 SSD 240GB G2
| 5x3TB |
Lian-Li P80 mod | Corsair CMPSU-HX1000 | 2x Dell 2407WFP |

Custom Built
Phase Change Unit
| Custom Built Water Cooling System (X2) | ln2/dice pot by Kingpin - Dragon extreme

LapTop: Lenovo yoga 2 pro - 13.3 QHD, Core i7 4500U, 8GB, SSD 256G

Old/Sold
NEXUS One ; HTC Desire HD ; Galaxy NEXUS ; NEXUS 4

Current LG G2 32GB + NEXUS 7 + IPAD 3







Join the IOpanel HWBOT
Team | Join the IOPanel world Community Grid Team | Join the IOPanel Super Pi DB
cupra לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 26-08-12, 23:50   #3 (קישור ישיר)
IOPanel
 
סמל האישי של rouvio
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
הודעות: 5,727
ברירת מחדל

למה לא לינארי?
עושה רושם שהקליינט עובד בצורה מאוד פשוטה של "כוח עיבוד X = Y ביצועים".
יכול מאוד להיות שאני טועה.. אבל אם באמת היא עובדת בצורה הזו אז הכפלה וריבוע וכן הלאה.. של ה"כוח עיבוד Y" יעלה בהתאמה את ה "X ביצועים".

מעניין.
__________________

Intel
I7 3770K | Asus Maximus V Gene |
4x4GB Samsung 30nm kit 1600@2400 | EVGA GTX 780 | 2x64GB OCZ SSD RAID 0, 3TB Storage | Antec Signature 850Q | 3x Benq 24" LED
Corsair H100 Liquid Cooling | Coolermaster HAF 932 | Kingpin Dragon F1 LN2/DICE pot



ציטוט:
פורסם במקור על ידי amadey צפה בהודעה
ב gta אין לי בעיה לשחק גם במנוע של gta vc רק עם עלילה ועיר אחרת.

rouvio לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 26-08-12, 23:53   #4 (קישור ישיר)
IO OC Master
 
סמל האישי של eyal_ma
 
תאריך הצטרפות: May 2009
הודעות: 4,231
ברירת מחדל

למה? כי קל יותר לפתח single thread מאשר multi-thread.

בנוסף, אתה לא יכול לרוץ על כל 8 הליבות במקביל ב 100%. אתה תחנוק את מערכת ההפעלה. ואז אתה מאבד ליבה שלמה כאילו, או כמעט חצי ליבה כל כל ה JOBים השונים סובלים מכך.
ככה במקום לרוץ על 7.5 ליבות, ב multi אתה תרוץ על 7.9 ליבות בעצם כי מערכת ההפעלה יודעת לנתב את הדברים טוב יותר.
__________________
I might be a dick, but I'm not stupid.
eyal_ma לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 27-08-12, 0:03   #5 (קישור ישיר)
IOPanel
 
סמל האישי של rouvio
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
הודעות: 5,727
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי eyal_ma צפה בהודעה
בנוסף, אתה לא יכול לרוץ על כל 8 הליבות במקביל ב 100%. אתה תחנוק את מערכת ההפעלה. ואז אתה מאבד ליבה שלמה כאילו, או כמעט חצי ליבה כל כל ה JOBים השונים סובלים מכך.
ככה במקום לרוץ על 7.5 ליבות, ב multi אתה תרוץ על 7.9 ליבות בעצם כי מערכת ההפעלה יודעת לנתב את הדברים טוב יותר.
מה זה משנה למערכת ההפעלה מה עובר על כל ליבה וליבה?
במקרה אחד זה 8 ליבות על יחידה אחת, במקרה השני זה 8 ליבות ל8 יחידות.

האם מערכת ההפעלה מתייחסת לשתי הדוגמאות הללו בצורה שונה כשהיא מחלקת כח מעבד?
וגם לדעתי אם מגדירים 8 ליבות ליחידה אחת - עדיין - מערכת ההפעלה תנתב משאבים "עצמיים" במידה שווה לדוגמא השניה של 8 ליבות ל8 יחידות.
הרי זה אותו תהליך בדיוק ושקוף למערכת ההפעלה.
__________________

Intel
I7 3770K | Asus Maximus V Gene |
4x4GB Samsung 30nm kit 1600@2400 | EVGA GTX 780 | 2x64GB OCZ SSD RAID 0, 3TB Storage | Antec Signature 850Q | 3x Benq 24" LED
Corsair H100 Liquid Cooling | Coolermaster HAF 932 | Kingpin Dragon F1 LN2/DICE pot



ציטוט:
פורסם במקור על ידי amadey צפה בהודעה
ב gta אין לי בעיה לשחק גם במנוע של gta vc רק עם עלילה ועיר אחרת.


נערך לאחרונה על ידי rouvio, 27-08-12 בשעה 0:10.
rouvio לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 27-08-12, 1:50   #6 (קישור ישיר)
IO Folding Captain
 
סמל האישי של Dj-L@g0la5
 
תאריך הצטרפות: May 2008
הודעות: 1,655
ברירת מחדל

לדעתי זה לא כזה משנה.
בכל אחת מהדרכים, אתה תגיע לקצב עיבוד סופי קבוע.

אפשר להקביל את זה להורדות באינטרנט.
נניח ויש לך 10 קבצים להוריד ויש לך חיבור במהירות X.
האם זה משנה אם תוריד כל קובץ בנפרד או תוריד את כולם במקביל? בעיקרון זה לא משנה אלא תלוי דווקא בדרישה שלך.
הרי את כל ה-10 קבצים אתה תסיים להוריד אחרי אותו פרק זמן, בין אם זה X/10 בצורה מקבילית או כל X לכל קובץ בנפרד.

אותו דבר פה.
יש לך כוח חישובי קבוע. האם זה משנה אם תתן למחשב לעבד 2/4/8 יחידות במקביל או יחידה בודדת?
בסופו של דבר, אתה לא משנה את הכוח עיבוד אלא רק לכמה חלקים אתה מחלק אותו. ככה שבסופו של דבר, המהירות חישוב הסופית שלך לא משתנה.
אתה רק תראה יחידות עיבוד גמורות יותר מהר. אבל לכמות Y של יחידות, הזמן יקח בדיוק אותו הדבר.
__________________
Intel Sandy Bridge i5 2500K @4GHz | Reeven RCCF-1201SP | MSI Z77A-GD55
G.Skill DD3-1600 Ripjaws-X 8GB CL8 (2 x 4GB) | nVIDIA GTX 780 | Cooler Master CM690 | Antec Neo Eco 620W
Crucial M4 SSD 128GB + Mushkin Callisto deluxe SSD 60GB + Western Digital ‎WD6400AAKS‎ + Western Digital WD10EARS + Western Digital WD20EARS

Join us to help the World get BETTER - IOPanel-WCG Team | HowTo: Install the Client ; Connect remotely to the Client
Dj-L@g0la5 לא מחובר   הגב עם ציטוט
קישור פירסומי
ישן 27-08-12, 23:06   #7 (קישור ישיר)
RTR
IO Legend
 
סמל האישי של RTR
 
תאריך הצטרפות: Dec 2006
הודעות: 13,556
ברירת מחדל

ליאור ואייל אתם צודקים בכללי, קצת פחות צודקים שזה מגיע לWCG.
אין בעיה לעבוד על 8/12/16 נימים בלי לחנות כלום כל עוד יש מספיק RAM.

ניר, מה שאתה שואל עליו נבדק בXS במשך ימים ושבועות, בשורה התחתונה HT נותן 30-40% יותר נקודות (תוצאות) ביום מבלי HT.

בשורה התחתונה עם HT הם מקבלים תוצאה 8 תוצאות ב1.5X(בערך) מהזמן שלוקח למעבד בלי HT לעבד רק 4 תוצאות.
מה ההיתה מעדיף ?


***
עריכה: הבנתי לא נכון את השאלה שלך.
למה הם לא עושים מצב שיחידה אחת תעבוד על כל הליבות ?

תחשוב על זה שלך יש 8 נימים, לאייל 12, יש כאלה גם עם 64 נימים, זה פשוט תהיה עבודה פסיכית למתכנת שירצה לבנות קוד עבור דבר כזה.
RTR לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-08-12, 0:32   #8 (קישור ישיר)
IOPanel
 
סמל האישי של rouvio
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
הודעות: 5,727
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי RTR צפה בהודעה
למה הם לא עושים מצב שיחידה אחת תעבוד על כל הליבות ?

תחשוב על זה שלך יש 8 נימים, לאייל 12, יש כאלה גם עם 64 נימים, זה פשוט תהיה עבודה פסיכית למתכנת שירצה לבנות קוד עבור דבר כזה.
אני תוהה ברמת מערכת ההפעלה איך מתבצע כל הסיפור של תוכנה שמוגדרת כ "עיבוד HT".

איך עובד כל הסיפור של תכנות מולטי טראד בגדול, וזה של WCG בפרט?
האם המתכנת צריך לתכנת בפועל ערוץ עיבוד לכל נים ונים?
האם התוכנה עובדת בצורה אוטומאטית ומחלקת את העבודה לנימים ברגע שמוגדר למערכת ההפעלה "עיבוד מולטי טראד"?

כנסו לפרטים.. אני לא מפחד.
__________________

Intel
I7 3770K | Asus Maximus V Gene |
4x4GB Samsung 30nm kit 1600@2400 | EVGA GTX 780 | 2x64GB OCZ SSD RAID 0, 3TB Storage | Antec Signature 850Q | 3x Benq 24" LED
Corsair H100 Liquid Cooling | Coolermaster HAF 932 | Kingpin Dragon F1 LN2/DICE pot



ציטוט:
פורסם במקור על ידי amadey צפה בהודעה
ב gta אין לי בעיה לשחק גם במנוע של gta vc רק עם עלילה ועיר אחרת.

rouvio לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-08-12, 0:46   #9 (קישור ישיר)
IO OC Master
 
סמל האישי של eyal_ma
 
תאריך הצטרפות: May 2009
הודעות: 4,231
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי rouvio צפה בהודעה
אני תוהה ברמת מערכת ההפעלה איך מתבצע כל הסיפור של תוכנה שמוגדרת כ "עיבוד HT".

איך עובד כל הסיפור של תכנות מולטי טראד בגדול, וזה של WCG בפרט?
האם המתכנת צריך לתכנת בפועל ערוץ עיבוד לכל נים ונים?
האם התוכנה עובדת בצורה אוטומאטית ומחלקת את העבודה לנימים ברגע שמוגדר למערכת ההפעלה "עיבוד מולטי טראד"?

כנסו לפרטים.. אני לא מפחד.
כן, צריך ספציפית לתכנת עם ראיה של multi. כשאתה בונה את התוכנה, אתה צריך להחליט האם לרוץ סידרטית על הכל, או שאתה בונה את הקוד שלך כך שירוץ במקביל, וכמה במקביל. ככל שיש יותר במקביל, ומה שאתה מחשב יותר סידרטי, ההתאמה הרבה יותר קשה.

תסתכל על זה ככה.
יש לך יחידת עיבוד, ואתה מחלק אותה ל 8 חלקים. עכשיו אתה צריך כל חלק לחשב בנפרד, ואז אתה צריך לאחד אותם. האיחוד צריך להעשות אחרי שכל החלקים מחושבים, או רק חלק, ומה קורה אם חלקים 1,3,5,6,8 מעובדים קודם, ועכשיו התוכנית ממתינה לשאר החלקים, שזה אומר זמן מת בשאר חלקי המעבד.

ציטוט:
אין בעיה לעבוד על 8/12/16 נימים בלי לחנות כלום כל עוד יש מספיק RAM.
אני לא מסכים איתך.

אם יש לך 8 threads ואתה מריץ 8 חישובים במקביל, אחד על כל ליבה, אתה בעצם מנצל 100% מהליבות.
זה אומר שכשמערכת ההפעלה עושה את הדברים שלה, למרות שהם לא כבדים כלל, היא צריכה לעצור חישוב אחד, לעשות מה שהיא צריכה, ואז להחזיר אותו לפעולה.

זה כמו שיש לך 8 קופאיות ואדם אצל כל קופאית.
כל כמה שניות מישהו מגיע לקופאית אחרת, לוקח אותה הצידה, ואז מחזיר אותה. זה משפיע באופן כללי על הביצועים.
עכשיו אם האנשים מספיק אסרטיביים (לכל ריצה יש עדיפות מאוד גבוהה), מערכת ההפעלה צריכה להמתין כל הזמן בשביל לקחת את הקופאית רגע הצידה עד שמגיע זמן שבו מערכת ההפעלה אומרת "טוב די, גם לי מגיע" ולוקחת את הקופאים בכוח הצידה.

זאת הכוונה בלחנוק את מערכת ההפעלה.
אל תשכח שמערכת ההפעלה לא בנויה מ thread אחד או שניים. יש שם מאות (אנטי וירוס, מערכת ההפעלה, תוכנות נוספות שרצות), וזה אומר שוב ושוב עמידה של מהלך זה או אחר.
יש לכך השלכות די גדולות.

אני מכיר את זה מעולם ה mainframe. גם שם יש בעיה לניצול של 100%. 99.9% זה הכי אידיאלי אפשר להגיד כי יש את ה 0.1% בשביל מערכת ההפעלה.
__________________
I might be a dick, but I'm not stupid.
eyal_ma לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-08-12, 1:18   #10 (קישור ישיר)
RTR
IO Legend
 
סמל האישי של RTR
 
תאריך הצטרפות: Dec 2006
הודעות: 13,556
ברירת מחדל

לגבי השימוש של המערכת הפעלה בליבה שהיא כבר ב100%, כל מי שמריץ את התוכנה רואה אחרי כמה זמן שמרות שהוא התחיל את כ ה8 תהליכים באותו זמן (ומאותו סוג) אחרי יום יומיים כבר כמעט ואין קשר בינהם וכל אחד נמצא ב% אחר לסיום.

זה בדיוק בגלל מה שתארתה
זה פשוט שולי למדיי כל עוד אתה לא משחק או משאיר דפי אינטרנט זללנים במיוחד פתוחים.
אבל זה לא מבטל פעולה שלמה של ליבה פשוט במקום לקבל "800%" (100% מכל נים) אתה תקבל "780-790%".

חשבתי שאתה מדבר על משהו רציני יותר שפשוט חונק את המערכת הפעלה, זה לא גורם לזה בתוכנה הזו בגלל שהיא בעדיפות נמוכה (ברינדור למשל מה שאתה מתאר הרבה יותר מורגש)
RTR לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 28-08-12, 1:44   #11 (קישור ישיר)
IO Chats
 
סמל האישי של dany_74q
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
הודעות: 4,790
ברירת מחדל

מערכת ההפעלה עצמה פחות תחנק , כל עוד התוכנית רצה בuser space , ולדעתי היא אמורה .
גם התוכניות הכי דורשות בUser space - מקסימום שהם יכולים להגיע זה Priority של 15 ,
אם הם יבקשו עוד כח עיבוד - אפשרי לבקש boosting ולעלות quantum , אבל גם אז הscheduler
יודע לעשות את שלו - כל מה שרץ בקרנל רץ בpriority של 16 ועד 32
וירוץ בעדיפות עליונה על כל תוכנית user mode .

אם הבנתי נכון השאלה היא אם עדיף להריץ פרוייקט אחד ויחיד על כל הת'ראדים במעבד,
או עדיף להריץ על כל ת'ראד במעבד פרוייקט אחר ?

מבחינת כח עיבוד זה יהיה די זהה , אבל מבחינת תוצאות - כן יאפשר תוצאות מהירות יותר
לפרוייקט אחד אם WCG יקבעו שביום אחד הקליינט יעבד רק פרוייקט אחד על כל הת'ראדים על כל המעבדים שמחוברים לשם .

אם הם עובדים בשיטה של על כל ליבה ירוץ פרוייקט אחר אולי זה מסיבה של באלאנס מסויים ,
שכל הפרוייקטים , עד שאחד מסתיים , יתקדמו ביחד ולא יישאר אחד מאחור .

זה אם הבנתי נכון , תקן אותי אם אחרת .

*עריכה-
עכשיו כשאני קורא מחדש - הכוונה הייתה אם עדיף לפתוח יחידה אחת שתעובד מולטי-ת?רדד ,
או על כל ת?ראד יחידה נפרדת.

גם כאן כח העיבוד דומה סהכ אבל כן - אולי זה באמת יותר יעיל כדי לקבל תוצאות מהר יותר.
הקליינט שלהם מבוסס boinc כפי שידוע לי ,
אולי זו הגבלת API , הם לא כתבו שם המון מ0 , גם לא שחררו את הקוד כדי לבדוק לצערי.
אולי זה דווקא שיקול טכני שהם ראו שעדיף כמות במכה מאשר יחידה-יחידה.
אפשר אולי לעבור על הקוד של boinc אם שחררו מקור, או הAPI שהם מייצאים , לשער מה קורה בקליינט של wcg.
__________________

נערך לאחרונה על ידי dany_74q, 28-08-12 בשעה 11:49.
dany_74q לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה


הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לשלוח הודעות חדשות
אתה לא יכול לשלוח תגובות
הינך לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך

vB code הינו פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
Trackbacksהינו פועל
Pingbacks הינו פועל
Refbacks הינו פועל

נושאים דומים
אשכול מפרסם האשכול פורום תגובות הודעה אחרונה
מולטי מסנג'ר... BenMalka תוכנה ומערכות הפעלה 0 22-06-09 3:49
דחייה בהשקת מרובעי ליבה ממשפחת ה ATHLON II , במקומם כפולי ליבה ממשפחת ה PHENOM II S&M חדשות 14 06-04-09 23:38
ציטוט מולטי tsrm הערות/הצעות לאתר 1 09-08-08 5:33
כפולי ליבה בקריסיס, C2D,Phenom X2,Penryn באותה מהירות שעון +עדכון עם המרובעי ליבה. RTR מעבדי AMD ולוחות אם 13 09-12-07 14:21
[אימות-שמועה] האם מערכת XP לא מנצלת את מעבדי הדו ליבה ומרובע ליבה? Almog Design מחשבים ומה שמסביב 16 17-07-07 17:05


כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 11:33.





מופעל על ידי: vBulletin
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
IOPanel.net © כל הזכויות שמורות