IOPanel

חזור   IOPanel > חומרה > כרטיסי מסך
עמוד ראשי הירשם חיפוש הודעות מהיום סמן פורומים כנקראו

כרטיסי מסך פורום בנושא כרטיסי מסך , מנהלי התקנים , תמיכה טכנית , בעיות בתצוגה ובמשחקים , מערכי CF ו SLI וייעוץ לפני קניה

חומרה : כרטיסי מסך

מערך cf

האם ניתן לעשות מערך CF עם 7870 ו- 7850 ?...
תגובה
 
קישור חוזר הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 29-03-13, 19:26   #1 (קישור ישיר)
IO Member
 
סמל האישי של shar00750
 
תאריך הצטרפות: May 2011
הודעות: 215
ברירת מחדל מערך cf

האם ניתן לעשות מערך CF עם 7870 ו- 7850 ?
__________________
לוח: Asrock z170 oc formula
מעבד: i7 7700k 5.2ghz 1.32v
קירור למעבד: Corsair h110
כרטיס מסך: MSI R9 270x hawk
זכרונות: G.skill 3700mhz cl12-12-12-28 t1
ספק: saesonic x1250

shar00750 לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 19:30   #2 (קישור ישיר)
IO OC Master
 
סמל האישי של eyal_ma
 
תאריך הצטרפות: May 2009
הודעות: 4,231
ברירת מחדל

כן. אפשר.
הם יתנהגו כמו שני 7850 פחות או יותר.
__________________
I might be a dick, but I'm not stupid.
eyal_ma לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 19:32   #3 (קישור ישיר)
IO Member
 
סמל האישי של shar00750
 
תאריך הצטרפות: May 2011
הודעות: 215
ברירת מחדל

אחלה, תודה על התגובה המהירה אייל
__________________
לוח: Asrock z170 oc formula
מעבד: i7 7700k 5.2ghz 1.32v
קירור למעבד: Corsair h110
כרטיס מסך: MSI R9 270x hawk
זכרונות: G.skill 3700mhz cl12-12-12-28 t1
ספק: saesonic x1250

shar00750 לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 20:17   #4 (קישור ישיר)
IO Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
הודעות: 235
ברירת מחדל

בהמשך לשאלה ולתשובה

בכל התוכנות שמיועדות לאוברקלוק לכרטיסים הגרפיים כמו MSIAFTERBURNER

קיימת אפשרות להפעיל כל כרטיס במהירות שונה , לא ניסיתי ,אבל למה שלא נקבע מהירות לכל

כרטיס בניפרד ללא קשר לסוג שלו 7850 או 7870 ? ואז בעצם נקבל מהמערך את המקסימום ?
mevorach לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 21:46   #5 (קישור ישיר)
IO OC Master
 
סמל האישי של eyal_ma
 
תאריך הצטרפות: May 2009
הודעות: 4,231
ברירת מחדל

אתה לא תקבל מהמערך את המקסימום.
עדיין יש צורך סינכרון בין הפריימים. הרי השיטה הרגילה ל render היא שכל כרטיס עושה render ל frame הבא. ואז יוצא מצב שאחד מהיר יותר מהשני בדרך שלך, ואז המהיר פשוט ימתין.
כך שזה יוצא לא אפקטיבי בכל מקרה, ובכל מקרה אתה תקוע מאחורי הכי איטי.

זה כמו בכביש.
אתה נוסע בעליה עם פורשה 911 חדשה לחלוטין, טס את העליה, ואז מגיע לתחת של משאית שעושה את העליה ב 5 קמ"ש תוך כדי שהוא צורח על גרושתו בנייד ביד אחת, ועם מנת שווארמה ביד השניה. יש קו לבן ומשטרה מאחוריך.
זהו, הלך עליך, אתה תקוע עכשיו עם פורשה 911 חדשה ומהירה בטרוף, עושה 5 קמ"ש מאחורי משאית. וואלה יופי. אז יש לך פורשה 911. מה יצא לך מזה? 5 קמ"ש.
__________________
I might be a dick, but I'm not stupid.
eyal_ma לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 22:06   #6 (קישור ישיר)
IO Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
הודעות: 235
ברירת מחדל

ההמחשה שלך יפה !!

ואני לא חולק , אך אפשר גם לתאר את זה כך :

תחשוב שיש שני פועלים שמעבירים שקי מלט בשרשרת מצד לצד כאשר הראשון לוקח את השק

עובר כברת דרך ומוסר אותו לפועל השני שמעביר אותו גם כברת דרך לצד השני , עכשיו פועל אחד

יותר חזק ומהיר מהשני ... אבל אין סיבה שהוא לא יעבוד במהירות המקסימלית שהוא יכול וכך

הזמן הסופי יהיה יותר מהר מאשר הוא יעבוד במהירות של הפועל האיטי

או לחליפין שניהם עובדים במקביל ואחד יעביר יותר מ 50% והשני פחות אך בסיכום הזמן יהיה יותר מהיר מאשר שהפועל המהיר יאט

למהירות של האיטי
mevorach לא מחובר   הגב עם ציטוט
קישור פירסומי
ישן 29-03-13, 22:21   #7 (קישור ישיר)
IO Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
הודעות: 235
ברירת מחדל

בעצם ..... אני יענה לבד , שני הפועלים צריכים לקחת ביחד את השק ואז בעצם לא משנה שאחד מהיר הוא יהיה חייב לעבוד בקצב של האיטי
mevorach לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 22:22   #8 (קישור ישיר)
IO OC Master
 
סמל האישי של eyal_ma
 
תאריך הצטרפות: May 2009
הודעות: 4,231
ברירת מחדל

אתה מפספס משהו.

בדוגמא הראשונה שלך, שני הפועלים שלך כבר רצים במהירות המקסימלית שלהם. הבעיה היא שהם עדיין תלויים בהכי איטי. זה לא משנה כמה מהיר הכי מהיר וכמה מהיר הכי אטי, עדיין הכי איטי הוא זה שקובע את הקצב.

מבחינת הדוגמא השניה, ככה לא עובדים כרטיסי מסך. אתה לא יכול להעביר את הדוגמא הזאת לכרטיסי מסך בכל מקרה.


הכי איטי הוא קובע את הקצב. זה הבסיס. לא משנה כמה מהיר תעשה אותו, הוא עדיין יהיה הכי איטי, ולכן זאת המהירות הסופית.
גם אם יש לך פועל שיכול להעביר 500 שקים בשעה, ותעשה לשרירים שלו OC והוא יעביר 550 שקים בשעה, עדיין הפועל שיכול לעשות 10,000 שקים בשעה יהיה תקוע מאחוריו, ויאלץ להעביר 550 שקים בשעה בכל מקרה.

אין פה תור שהמהיר מעביר אליו, ואין פה אפשרות אחרת. אתה מצפה לראות בזמן של 60 פריימים חלק מהפריימים הקודמים אחרי הבאים בתור? אני לא חושב.
גם הדרייברים לא יכולים לקבוע איזה כרטיס הכי מהיר. זה לא עובד ככה. הם פשוט מעבירים את הפריימים לכרטיסים, האחרון שמעביר את הפריים המוכן, הוא זה שקבע את הקצב.
__________________
I might be a dick, but I'm not stupid.
eyal_ma לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 23:15   #9 (קישור ישיר)
IO Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
הודעות: 235
ברירת מחדל

אם כך אז איפה היתרון של שני כרטיסים , כי בכל זאת לא תקבל אותה התוצאה עם שנים
לפי הדוגמה שלך התוצאה תהיה זהה בין אם זה כרטיס אחד או שניים או שלוש
תמיד התוצאה תהיה לפי האיטי , אבל בעצם התוצאה תמיד תשתפר עם שני כרטיסים
אז בכל זאת אני עדין לא מבין איך שני כרטיסים שונים עובדים .
לצורך הניסיון ביטלתי את הסינכרון בין שני הכרטיסים שלי ובדקתי שלוש בדיקות
פעם אחת ללא אברקלוק פעם שניה כאשר רק לאחד ופעם שלישית לשניהם
וקיבלתי תוצאות שונות מדורגות בהתאם
mevorach לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 23:55   #10 (קישור ישיר)
IO OC Master
 
סמל האישי של eyal_ma
 
תאריך הצטרפות: May 2009
הודעות: 4,231
ברירת מחדל

שוב אתה מפספס. אני קצת לא מבין אותך. ואני לא יודע בדיוק איך אתה עושה בדיקות. אל תשכח שתריץ את אותה הבדיקה 8 פעמים, תקבל 8 תוצאות קצת שונות אחת מהשניה, כי אני מניח שאתה עושה benchmark של משהו (3dmark?).

תסתכל על זה ככה:
יש לך 100 פריימים לעשות להם render.
לכרטיס אחד לוקח X זמן לעשות את כל ה 100, ונגיד X/2 לעשות חצי מהם.
נניח יש לך כרטיס שני זהה.
עד פה בסדר?

פריימים עובדים בתצורה של alternative, כלומר כל פעם הדרייברים מעבירים פריים לכרטיס אחר.
כלומר כרטיס ראשון עושה פריימים 1,3,5, וכן הלאה, כרטיס שני עושה 2,4,6 וכן הלאה.
הדרייברים עושים סינכרון ומעבירים את הפריימים דרך הכרטיס הראשון החוצה.
ועד כאן בסדר?

עכשיו מתחילים לעבוד.
1. כרטיס אחד מקבל פריים לביצוע
2. כרטיס שני מקבל פריים הבא לביצוע
3. ממתינים כמה ms עד שהראשון מסיים.
4. כרטיס אחד מסיים פריים, מעביר לתצוגה, מקבל את הפריים +2 לביצוע (אם ביצע את 1, יעשה את 3 עכשיו).
5. ממתינים עד שהשני יסיים אם עדיין לא סיים.
6. כרטיס שני מסיים פריים, מעביר לתצוגה, מקבל את פריים +2 לביצוע (שוב, אם עשה את 2, עכשיו יעשה את 4).
7. חוזר ל 3.
הסדר בסדר?
הפריימים חייבים להסתיים בסדר הנכון. אי אפשר לעשות אחרת. אחרת תראה בלגן שלם במסך.

עכשיו זמנים.
כרטיס שני הוא הכרטיס הכי לא תלוי. לכן אם לוקח לו X/2 לעשות 50 פריימים, אז המינימום הוא X/2 להציג את אותם 100 הפריימים מאשר אם היה לבד.
אם כל שאר הפרשי הזמנים הם 0 (נניח), אז כרטיס 2 גם הוא יעשה את כל הפריימים שלו ב X/2.
אז אנחנו מקבלים בעצם scaling של 100%, כלומר לעשות 100 פריימים עם 2 כרטיסים לוקח לנו X/2 בזמן.
עכשיו בסדר?

עכשיו נגיד כרטיס ראשון מהיר יותר מהשני. נגיד מצב קיצוני, כרטיס ראשון פי 2 יותר מהיר מהשני.
כלומר יקח לו X/4 לעשות את כל הפריימים שלו.
מה הבעיה?
תסתכל על זה ככה:
כרטיס ראשון מקבל פריים 1
כרטיס שני מקבל פריים 2
כרטיס ראשון מסיים פריים 1, מקבל את 3.
כרטיס ראשון מסיים פריים 3, לא יכול להציג אותו, ממתין.
כרטיס שני מסיים פריים 2, מקבל את פריים 4.
כרטיס ראשון מציג את פריים 3, מקבל את פריים 5.
כרטיס ראשון מסיים את פריים 5, ממתין כי 4 לא הסתיים.
וכן הלאה.
אז יצא לך שכרטיס הראשון יכול להיות גם פים 100 יותר חזק, הוא תמיד ימתין לכרטיס השני.

נגיד עכשיו הפוך. השני יותר מהיר.
כרטיס ראשון יקבל את פריים 1
כרטיס שני יקבל את פריים 2
כרטיס שני יסיים את פריים 2, לא יכול להציג אותו, ימתין
כרטיס ראשון יסיים את פריים 1, יציג אותו, מקבל את 3
כרטיס שני מציג את פריים 2, יקבל את 4
כרטיס שני מסיים את פריים 4, ימתין.
ושוב אתה חייב להמתין עד שכרטיס אחד יסיים את הכל.

וחוזר חלילה הטענה שלי שאתה פשוט תלוי. בכרטיס הכי איטי. אתה לא יכול לברוח ממנו.
עד פה בסדר?
זה הבסיס. אני מניח שאתה עכשיו מבין אותו.

עכשיו מבחינת הבדיקה שלך.
יש מה שנקרא pre-render. הבסיס הוא 0, אבל כשאתה מפעיל vsync זה בדרך כלל הופך ל 3. המטרה של זה הוא לעשות render קדימה בשביל חלקות.
מה הכוונה?
נחזור על הדוגמא שכרטיס אחד מהיר פי 2 מהשני. ואז נקבל:
כרטיס אחד מקבל את פריים 1
כרטיס שני מקבל את פריים 2
כרטיס אחד מסיים את פריים 1, שם אותו ב buffer, מתחיל את פריים 3
כרטיס אחד מסיים את פריים 3, שם אותו ב buffer, עכשיו ממתין כי עברו 3 וה buffer מלא (2 רשום אבל בבניה).
כרטיס שני מסיים את פריים 2, שם אותו ב buffer, מקבל את 4
יש עכשיו 3 ב buffer, מתחילים להציג אותם בזמנים שלהם.
כרטיס אחד מקבל את פריים 5 לביצוע.
בינתיים מוצגים פריימים 1 ו 2 (נגיד בהנחה שאנחנו מתחת ל 60fps ואז ה buffer לא נחנק) וב buffer יש את 3.
כרטיס אחד מסיים את 5, שם אותו ב buffer, מתחיל את פריים 6
מציגים את 3, ממתינים כי 4 חסר, יש את 5 בתור.
כרטיס שני מסיים את פריים 4, שם ב buffer (עכשיו יש שם את 4,5) ומתחיל את 7
כרטיס ראשון מסיים את 6, שם אותו ב buffer, ממתין שה buffer יתנקה לרגע.
כרטיס ראשון מקבל את 7 כי 4 הוצג ויש מקום ב buffer
וכן הלאה וכן הלאה. זה כבר מתחיל להיות מסובך יותר. יש לזה גם בעיה של lag שיכול למקרים של מעל ל 60fps לקבל lag בין ה input לתמונה בפועל בגלל שממתינים למילוי ה buffer. זה לא הדבר הכי טוב שקיים.

עכשיו שם לב שזה נראה כאילו כרטיס הראשון עושה עבודה כפולה.
אבל בפועל, הכרטיס הזה הוא לא פי 2 יותר מהיר, אלא רק קצת, ויש לנו מצבים שאנחנו נופלים מתחת ל 60fps ואז יש בלגן עם ה buffer וסנכרון יתר בין הכרטיסים.
ולכן שוב, הבסיס יוצא שהכרטיס הכי איטי, הוא זה שקובע את הקצב. כי אתה לא יודע איזה מהם מוביל, מה ה FPS הנוכחי, הסצנה הנוכחית, אולי המעבד יתחיל להיות עמוס והדרייברים לא עומדים בעומס, וכן הלאה.

זה הרבה יותר מסובך ב "אני בודק עם הכרטיסים שלים ומשהו לא נראה לי". יש המון דברים מאחורה.
יש המון גם כמו הזמן שלוקח לטפל ב buffer, זמן תגובה של הדרייברים, ועוד המון דברים שונים שמוסיפים לזמנים (ולכן ה scaling הוא אף פעם לא בדיוק פי 2, אלא המקסימום הוא תמיד קרוב אבל לא).
__________________
I might be a dick, but I'm not stupid.

נערך לאחרונה על ידי eyal_ma, 30-03-13 בשעה 0:04.
eyal_ma לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-13, 0:33   #11 (קישור ישיר)
IO Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
הודעות: 235
ברירת מחדל

תודה אייל , הבנתי את העיקרון (כל הכבוד על ההסבר )
mevorach לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 11-04-13, 0:53   #12 (קישור ישיר)
IO Member
 
סמל האישי של shar00750
 
תאריך הצטרפות: May 2011
הודעות: 215
ברירת מחדל

חיברתי אותם ב-CF ואני מקבל תוצאות כמו 2 כרטיסי 7870.


ראיתי פה בטבלה מישהו עם שני 7850 ותדר יותר גבוה משלי עם אותו דרייבר אך תוצאות נמוכות בהרבה. אתר 3DMARK מזהה אותם כשני 7870.
ודרך אגב זה בשבילך מבורך: ניסיתי עם תדרים שונים לכל כרטיס ישנה חוסר יציבות והתוצאות
נמוכות.
__________________
לוח: Asrock z170 oc formula
מעבד: i7 7700k 5.2ghz 1.32v
קירור למעבד: Corsair h110
כרטיס מסך: MSI R9 270x hawk
זכרונות: G.skill 3700mhz cl12-12-12-28 t1
ספק: saesonic x1250

shar00750 לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה


הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לשלוח הודעות חדשות
אתה לא יכול לשלוח תגובות
הינך לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך

vB code הינו פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
Trackbacksהינו פועל
Pingbacks הינו פועל
Refbacks הינו פועל

נושאים דומים
אשכול מפרסם האשכול פורום תגובות הודעה אחרונה
מערך sli tidan26 כרטיסי מסך 2 24-02-13 12:08
מערך SLI 16X16X מול מערך 8X8X ברזולוציה 2560x1440 amadey כרטיסי מסך 3 31-10-11 20:34
האם מערך כזה אפשרי? lllliiioor רשתות ותקשורת 1 19-09-11 21:30
מערך 560 GTX SLI thekimg95 כרטיסי מסך 12 02-02-11 23:58
האם מערך של CrossFire elhanan 2007 כרטיסי מסך 3 27-05-08 11:14


כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 0:15.





מופעל על ידי: vBulletin
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
IOPanel.net © כל הזכויות שמורות